Angajarea Străinilor în România: Documente și proceduri
Descriere
Angajarea cetățenilor străini în România presupune respectarea cu strictețe a dispozițiilor legale speciale. În privința cetățenilor străini din state terțe, adică statele care nu fac parte din Uniunea Europeană, Spațiul Economic European ori Confederația Elvețiană, există condiții specifice privind accesul pe piața muncii din România.
Procedura încadrării în muncă a cetățenilor străini implică, printre altele, obținerea unor documente, iar pentru fiecare document există o procedură specifică.
Pentru a întocmi toată documentația necesară obținerii unui aviz de angajare pentru un cetățean străin, angajatorul trebuie să respecte cu strictețe atât procedura generală, cât și condițiile specifice în funcție de tipul raportului de muncă, cetățenia viitorului angajat, studiile acestuia, dar și domeniul de activitate în care acesta își va desfășura activitatea.
La prima vedere avem o serie de documente ce trebuie atașate cererii pentru obținerea avizului de angajare, dar procedura este mult mai complexă și ea începe, așa cum este și firesc, din momentul vacantării postului.